Welkom

Dit weblog dient sporadisch als uitlaatklep van mijn denken (daarnaast als aansporing om schrijfsels te voltooien)
en is daarmee een verzameling van uitgewerkte gedachten over het leven, over mensen, ontmoetingen, ideeën,
oude waarheden, filosofieën, mysteries, mijmeringen, God en alles wat voor mij de moeite waard is om over te denken,
te praten en te schrijven.

Janneke de Bruin
(januari 2010
)

zondag 3 februari 2013

(geen titel)


Ik zag dat het goed was
sprak je toen het wit wegtrok
een streep tussen jou en mij
en zielloos zwart
de avond viel en vuur
en bloed en wrakend hout
de nacht deed woeden
in somber gelaat en
wrede straf en wraak maar
je dronk tot geen druppel
achterbleef. Is dit het einde
brak mijn stem in duister
door je zweeg en alles werd
doorweven met het licht
een siddering. Ik moest wel
zwichten toen ik zag:
zie, ik maak alle dingen nieuw. 


(januari '13)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten